Trke

Hungaroring, 07.09.2017

Trka Stazom Zvezda

Tri srpske posade i čak četiri srpska vozača ispunili su ove sezone san o vožnji bolida na mitskoj stazi za formulu 1. Osim redovnog učesnika na trkama “predatora” Vladana Slavkovića, na put u Mađarsku krenuo je i drugi član Formula Team-a Mladen Alvirović, kao i Novosađani Branislav Nikolić i Milan Đurić koji su zajedno nabavili svoju formulu i “bratski” dele minutažu u kokpitu. Trka u Mađarskoj bila je dobra prilika da se, na taj način, obojica navozaju, jer su se, uz kvalifikacije i trku “svetske serije”, bilo čak još dva slobodna treninga.

Među 19 automobila na Hungaroringu bile su i tri posade iz Srbije

Svi naši takmičari pokazali su da im je iskustvo stečeno na domaćoj stazi Navak, gde svi imaju priliku da treniraju, omogućilo da se ravnopravno nose sa rivalima iz Italije, Češke,Slovačke i Nemačke. Ukupno se na startu našlo 19 vozača. Slavković je odlično startovao iz drugog startnog reda i, do polovine trke, držao treće mesto. Mala grupa naših navijača već je tada videla našeg najiskusnijeg vozača na podijumu. Ali, u drugoj polovini trke Vladan nije uspeo da održi tako visok tempo i morao je da se zadovoji četvrtim mestom u generalnom plasmanu. I taj rezultat bio je pravo čudo, s obzirom da je tokom kvalifikacija doživeo težak sudar sa nemačkim vozačem u kojem je ceo desni kraj bolida bio oštećen.

Slavković (plavi auto) u borbi za podijum

  • Pitao sam se da li ćemo tako slupan auto uopšte moći da utovarimo na prikolicu. Nisam ni razmišljao da ću voziti trku. Ali, zahvaljujući pomoći vlasnika fabrike Predator Korada Kuzija i njegovog glavnog mehaničara Paola Markona, auto smo nekako osposobili za start u poslednjem trenutku. Naravno, nije bilo vremena da se bolid podesi u potpunosti, tako da sam u trci imao snažno popdupravljanje i nisam mogao da pružim maksimum – izjavio je Slavković posle takmičenja.
  • Mladen Alvirović stigao je šesti na cilj. A pošto se, od ove godine, u trkama formule predator, po ugleda na trke GT autmobila, osim generalnog plasmana posebno boduje i kategorije vozača amatera, Mladenu je zasluženo pripao i pehar za drugo mesto među vozačima iz te konkurencije, iza iskusnijeg italijana Valentinija. Milan Đurić nije startovao u trci zbog kvara na motoru tokom kvalifikacija.

Alvirović je ostavio odličan utisak u prvoj trci na mitskoj stazi

Slavković i Đurić (crveno-bela formula) za vreme treninga na Hungaroringu

Rijeka 18. i 19.11.2017

Pehar za kraj sezone

Ono što nije uspeo na Hungaroringu, naš najiskusniji takmičar u formuli predator, Vladan Slavković, ostvario je na poslednjem trkačkom vikendu sezone, u Rijeci. U sjajnoj borbi od prvog do poslednjeg kruga, uspeo je da stigne treći u generalnom plasmanu i drugi među vozačima „predatora“.

Kroz cilj točak uz točak

Za razliku od trka Svetske serije, na ovom „Race weekend“ takmičenju naša četiri vozača morali su, u okviru iste divizije, da nastupe i sa jačim automobilima klase „Sport i Formula“. Bila je to prilika da se na stazi vide i neke posebno pripremljene „formule predator“ sa jačim motorima od 1000 ccm i trkačkim „slik“ gumama.

Borba za podijum od prvog do poslednjeg kruga

Mladen Alvirović je takođe ostavio odličan utisak, osvajanjem četvrte pozicije, dok su Branko Nikolić i Milan Đurić, odličnim vremenima po krugu, pokazali da su dobro upoznali stazu za neke buduće trke na ovom poznatom autodromu.

Uzbudljivo na tradicionalnom završetku sezone za „predatore“ na riječkoj stazi

Rijeka, 12.06.2015

Sekunda do prvog podijuma

Prvi start Formula Team-a sa sopstvenim automobilom u Internacionalnom prvenstvu "formule predator". Vladan Slavković ima veliko iskustvo na ovoj stazi, ali ne i u ovom automobilu na njoj. Rijeka je izuzetno brza pista, a "predator" na njoj deluje kao da stalno može brže da se vozi.

Rijeka, start 12. juni 2015.

Vladan je, ipak, suviše iskusan da bi ušao u rizik, kao što to na treningu čini Izraelac sa italijanskim pasošem Alan Selieman. Njegov "predator", ofarban kao italijanska zastava na točkovima, završava zadnjim delom u ogradi. I to na najopasnijem mestu staze, gde se i najbolji vozači predatora svaki put zamisle da li baš kroz taj „S“ može da se prođe sa nogom na gasu „do metala“.

U kvalifikacijama, Vladan je sedmi među 24 vozača, i treći među dvanaesetoricom koji se bore u takozvanoj kategoriji privatnika(vozača koji ne nastupaju za italijanske, sponzorisane trkačke timove). Ali, na startu, plaća skupo pad koncetracije i nedostatak prakse na startu sa motorom od motocikla, koji traži visoke obrtaje. Startuje sa suviše „niske ture“ i gubi dobrih sedam pozicija do prve krivine. A onda je usledilo ono što je zvanični sajt „formule predator“ opisao kao „sjajan povratak Slavkovića i divna borba sa Italijanskim vozačima u sredini kolone, u kojoj Srbin pobeđuje“. Na kraju Vladan se vratio na „svoje“ sedmo mesto uz opasku da se nikad u životu nije toliko plašio kao kada je obilazio neke sporije vozače „koji ne gledaju u retrovizore“. Sve to potvrđuje i zapis ove trke na you tube kanalu.

Rijeka, boks 2015.

Ipak, ostao je žal za propuštenim, trećim mestom na podijumu u kategoriji privatnika koje je izmaklo za samo jednu sekundu.

Navak, 12 i 13.09.2015

Prvi pehar za Srbiju

Na domaćoj stazi gde je, u međuvremenu, dosta trenirao sa novom formulom, Vladan kao da se podmladio i vratio u vreme kada je pre 35 godina poslednji put u Srbiji vozio auto trke. U tome mu je pomogla i publika koja je bodrila jedinog srpskog predstavnika među 16 „predatora“. Vladan postiže peto vreme na startu, odmah iza dugogodišnjih asova ove formule Nerija, Spadinija, Kuzija i otkrovenja sezone, mladog Švajcarca Nezurinija.

Drugim mestom u klasi privatnika Slavkovic je osvojio prvi pehar za Srbiju u formuli "predator"

Kad se crveno na semafornu ugasilo, nastao je pakao u prvoj desnoj krivini koja, zbog svoje širine(čak 15 metara) navlači vozače na kasno kočenje i rizik. Kad se „prašina slegla“ glavne žrtve „obračuna otvorenim točkovima“ bili su najbrži sa treninga Mario Neri, koji pada na sedmo mesto, ali i naš Vladan. Njega je Italijan Alesando Kandio brutalno izgurao sa staze i oštetio mu prednje ogibljenje. Bio je to gorak kraj dana koji je mnogo obećavao.

Novi dan doneo je novu trku, a za Slavkovića i novo, za sekundu brže vreme na kvalifikacijama. Pošto je preko noći auto opravljen uz pomoć italijanskih mehaničara, Vladan je rešio da se dostojanstveno oprosti od publike, i stavi tačku na karijeru trkača.

Start trke na stazi Navak, septembar 2015

U prvoj krivini, ovoga puta, uz mnogo više opreza, počinje borba sa konstruktorom predatora Koradom Kuzijem i 19 godišnjim Mariom Fjamingom, inače profi vozačem italijanske Pežo RCZ serije. Nekoliko prestizanja u kojima su sva tri automobila ulazila uporedo u krivine oduševile su publiku, ali i doprinele da Vladanu malo izmakne vodeća četvorka. Kada se oslobodio pratilaca, krenuo je sjajnim tempom da smanjuje razliku u odnosu na Nezurinija i Nerija, ali je ponestalo krugova za više od petog mesta u generalnom plasmanu i drugog u kategoriji privatnika.

Navak, septembar 2015, Slavkovic obilazi Marija Fjaminga

Aplauzi, čestitke, iskreni zagrljaj rivala sa staze ali i vlasnika fabrike Predator Korada Kuzija, govorile su da je naš domaći predstavnik osvetlao obraz, pre svega svoje generacije. Dok se penjao na pobedničko postolje da primi prvi pehar za Srbiju u formuli predator zaiskrilo je nešto u očima nekadašnjeg šampiona. Kao da se, bar za trenutak, vratilo vreme od pre 35 godina…

Navak, 20.09.2015.

Najmlađi Srbin u Formuli

Nedelju dana posle internacionalnih trka, Formula Team i centar Navak organizovali su promotivnu trku „formule predator“. Na jedinoj našoj trkačkoj stazi našlo se osam automobila sa takmičenja prethodnog vikenda, a obezbeđena je i tehnička podrška konstruktora Korada Kuzija, koji je lično učestvovao i u trci.

Promotivna trka na stazi Navak 20.septembra 2015 - Slavković (narandžasti bolid) iskoristio je prednost sa starta

Uz njega, želju da još malo vozi po stazi koja mu se neobično dopada imao je i vozač "predatora" iz Rima Lorenco Semprini. Njima uz rame na promotivnoj trci pojavili su se i instruktori Navak centra i Formula Team-a, kao i polaznici njihove škole formule Marko Todorović i Željko Gajić.

Na promo trci Slavkovic broj 99 je preuzeo vođstvo i nije ga ispuštao do kraja

Član Formula Team-a, 16-godišnji karting as Marko Todorović tako je postao najmlađi vozač formule u našoj zemlji. Iako još nema ni vozačku dozvolu, pokazao je da ima veliki vozački talenat. Vozeći auto Formula Team-a Marko je demonstrirao veštinu kojom je ovladao prethodnih dana tokom treninga sa Vladanom Slavkovićem. Završio je trku na petom mestu. Odličnim tempom i atraktivnim preticanjima pokazao je da je "formula predator" upravo idealna za sve momke koji, posle kartinga, žele i nešto više.

16-godisnji Marko Todorovic je sa uspehom debitovao na promo trci "formule predator" u plavom bolidu Formula Team-a

Njegov primer najbolji je dokaz da se, uz trening i stručan nadzor u kontrolisanim uslovima, bezbedno može napraviti i tako krupan korak naviše kao što je prelaz iz kartinga u formulu.

Navak, 10. i 11.09.2016.

Dva pehara, tri srpska vozača

Na Navak stazi su, treću godinu, zaredom održane trke za Eurokup Internacionalno prvenstvo „formule predator“. Vožnja formule na ovim prostorima postala je, u međuvremenu, veoma popularna. Zahvaljujući klubu Formula Team, na stazi Navak centra „formulu predator“ je tokom nepune dve sezone isprobalo preko 200 vozača. Niko nije bio razočaran, a mnogi su poželeli da i sami nabave ovakav auto. Neki su u tome i istrajali, pa su se, zato, na startu trke ovoga puta našla čak tri srpska vozača, Milan Đurić iz Novog Sada, Mladen Alvirović i Vladan Slavković (Formula Team, Beograd).

Milan Đurić iz Novog Sada uspešno je debitovao na internacionalnim trkama

Najiskusniji Slavković nadmašio je svoja najbolja vremena u krugu i ponovio prošlogodišnji uspeh. Pred 1.500 gledalaca uspeo je u obe trke da se popne na podijum u klasi takozvanih nezavisnih vozača koji ne nastupaju za italijanske trkačke timove.

Slavković, Ivan Mačado (Š̌panija), Luka Panici (Italija)

Milan Đurić iz Novog Sada uspešno je debitovao na internacionalnim trkama

Zvezda ovog internacionalnog takmičenja bio je Italijanski profesionalac Salvetore Ljoti koji je pobedio u obe trke i potvrdio ubedljivo vođstvo u šampionatu. Ipak, simpatije publike, a i pažnju stručnjaka, najviše je privukao Španac Ivan Mačado Perez. Sa nepunih 15 godina ovaj, dojučerašnji karting as, dokazao je da je „formula predator“ idealno rešenje za mlade vozače koji iz kartinga prelaze u trkačke jednosede. Ivan je pobedio u obe trke među nezavisnim takmičarima i dokazao da ga sa razlogom kolege zovu „novi Ferštapen“. U „formuli predator“ dobro se pripremio za takmičenja u „formuli četiri“ koja ga očekuju iduće sezone. Njegovo ime vredi zapamtiti...

Rijeka, 24. i 25.09.2016.

Trka u dva čina

Vikend na omiljenoj „gran pri“ stazi automotodroma Grobnik bio je za vozače „predatora“ neočekivano uzbudljiv. Na startu se našlo 19 takmičara. Jedini srpski pred stavnik ponovo je bio Vladan Slavković. Posle trka na Navak stazi, naš iskusni automobilista se požalio na performanse svog automobila.

Start je bio ponovljen zbog mnogobrojnih udesa u prvim krugovim

Svećice su bile bele i mehaniučari su pokušali da ponovo podese snabdevanje gorivom. Nije, međutim, bilo vremena za testiranje pre odlaska na Rijeku. Čim su počeli slobodni treninzi, pokazalo se da se, iako u najboljoj nameri, izgleda, radilo u pogrešnom pravcu. Motor je dodatno izgubio snagu, što je na dugačkim pravcima riječke piste nenadoknadiv gubitak.

Formula Team na polasku za Rijeku

Pred izlazak iz boksa, vozači su u kokpitu, motori upaljeni

Posle starta, podijum je, doduše, bio još jednom nadomak ruke. Slavković je bio treći u klasi, posle tri prva uzbudljiva kruga u kojima je čak pet automobila završilo van staze zbog okretanja, izletanja i sudara. Ali, onda je organizator istakao crvenu zastavu i prekinuo trku. Start je ponovljen tek posle pola sata pauze za raščišćavanje staze i popravljanje oštećenih vozila. Iako je oborio sopstveno najbolje vreme na stazi Grobnik, Slavković je u tom „drugom činu“ trke morao da se zadovolji šestim mesto u generalnom i četvrtim mestom u konkurenciji nezavisnih takmičara.